deux consonnes et une voyelle

Det var ett tag sedan.
Anledningen till det kan stavas med tre bokstäver eller sex.
Det ena är Tor.
Det andra är kärlek.
För det är nog så det är. På riktigt .

Jag har en funderar dag, en tänkar-dag, en jag-är-här-och-allt-annat-är-där-borta dag
och då går allt genom mitt huvud
om 26 dagar flyttar jag
vet inte om det känns roligt längre
eller jo det gör det men inte på samma sätt som förut
då hade jag ingenting som höll mig kvar - det finns det nu
dålig timing
dålig, dålig, dålig timing
det räcker med en halv dag
hur fan ska jag klara tio veckor?
hur ska VI klara oss?
och kommer vi att klara oss?

det är komplext
upp och ner, ut och in, fram och tillbaka
men på något sätt fungerar det
det passar och klaffar
riktigt bra.

det är det som gör mig så lycklig
- och ledsen på samma gång med tanke på de 26 dagarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback