Man tackar, man tackar!

Jag tackar min kusin för klappen jag fick i julklappsspelet idag. Det var två förpackningar med näsdukar. Ja ni gissade rätt, jag är sjukt förkyld. Har lyckats få allt på en gång: hosta, snuva, huvudvärk och feber. Suck, stön, pust. Imorse kändes det som om jag var en gammal tant med oändligt många krämpor då jag stoppade i mig fyra piller på en gång.

Det slår alltid fel också, den här helgen har jag otroligt mycket att göra. Låt mig göra listan: disputation imorse med pappa på sahlgrenska, högskoleprov på lördag, elzas middag och sedan utgång på kvällen, jobb mellan 12 och 21 på söndag, tenta på måndag. Jag skulle vara nära undergången om jag inte var sjuk men nu står jag och vinglar på kanten. (Ramla?)

Så för att nu muntra upp mig lite tänkte jag berätta vad (osjuka) Anna hittade på i Stockholm. Oh yes.
Vi kan börja med bilden där jag sitter gapandes i bussen som rullar igenom huvudstaden, har alltid varit fascinerad av stor städer...haha Xuli hittade mig på stationen och vi tog oss sakta men säkert mot Mörby centrum där mat, cider, vin och strumpbyxor inhandlades. Till middag lagades panerad spätta (aka fiskpinnar från eldorado). Mycket gott. Xuli drog till KTH på något exklusivt cocktailparty medans jag styrde mot Slussen för att träffa Emil. Kändes inte alls som att det var knappt tre år sedan vi sågs sedan. You read my mind. Han lagade middag (den slog fiskpinnarna ganska hårt:P), vi lyssnade på musik och drack drinkar sedan drog vi till Södra Bar. DJ Castro i båset. Vi ägde dansgolvet, det stämde perfekt. Därefter drog vi hem, kollade på A night at the Roxbury's och somnade :)

Fick träffa Xulles pojkvän eller vad man ska kalla honom ;P Han tofflade lite och lagade kinesiska räkor till oss. X betalade med att platta hans hår. Vi kom fram till att jag gråter när jag nyser och att asiater får tårar i ögonen när de gäspar (studie gjord på tre asiater). Visste ni det?

Debaser var målet för kvällen. Vi kom aldrig in. Efter två timmar i kö. Vi var tio meter ifrån att se The Kills. AAAAhhhh. Vi letade efter en annan krog men efter att ha vandrat efter någon krog i ett blött, kallt, bistert Stockholm gav vi upp och åkte hem. Såg typ en kvart av Juno och drack te :) Xuli har ett element precis vid sängen jag sov i och ja jag var lite het på det :P Tror kanske det var här som grunden till förkylningen las...På söndagen var det som att ha vaknat till ett nytt liv, eller nytt väder i alla fall :) Tuben rakt till Medborgarplatsen där vi glassade i solen. Girly. En kille med hel aik-mundering fick bära min väska till centralen. Önskade lycka till på matchen, första och enda gången jag hoppas att aik vinner, på måndag är det rysar match: elfsborg - aik och då är sympatin över :P)

Västerbron, denna vackra bro som jag trodde vi stod på, tills vi förstod att det var liljeholmsbron. Gick sex kilometer åt fel håll så kära Västerbron nästa gång lovar jag att bära karta och kompass! Back to centralen, pendeltåg och buss. Vinkade till Xuli och satte mig på ett flygplan alldeles ensam för första gången. Landade säkert. Applåder! haha

Kommentarer
Postat av: vicky

men alla blir väl lite tåriga efter att de har gäspat? hahahaa ;D

Postat av: Emil Rameau

Fyfan vad jag avskyr människor som applåderar när planet landat.. det gör ju bara sitt jobb! (förihelvete) :)

2008-04-07 @ 11:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback