meeer jul

Men jag har en last
som håller mig fast
i ett järngrepp varje vinter.
När året är slut
och snön ligger djup
och slädarnas medar slinter.

med en friskis liknande dans och oerhört vacker sång invigde vi julen jag, elin och julia
så det var så det

jul, jul, jul

julafton firades som vanligt med julklappspel på förmiddagen sedan julmat med farmor, farfar, faster och egon, kalle anka, kakor i mängder jag och elin försökte göra en top-3 kakor men kunde inte komma överens om ordningen men de nominerade är:
smålands kringla, knäckflarn och havrebiskvi
årets tomte var inte döv så jag behövde inte tolka, inte heller allergisk, siames
den hade två luvor och smala ben ;P
vi åt igen och jag sa årets ernst  "man blir inte mätt, man mår bara bra"
har alltid vetat att det finns en skrämmande likhet mellan mig och ernst kirchsteiger...
julafton slutade med att mamma fick te med smak av tryffel och champagne, christina blev överlycklig för sin strumpor, pappa fick en dammsugare till tangentbordet, vi gick på midnattsmässan, åt kex, pratade med farmor och farfar, morfar sa en massa ordvitsar :)

juldagen är på ett sätt lugnare och mysigare än julaftonen.
man löser korsord, pratar med farmor, äter lutfisk, myser i soffan, ser på film (jag och mamma såg pride and prejudice och blev båda helt förälskade i filmen) dricker te och äter kopiösa mängder kakor och godis.

i förrgår träffade jag elza och lina <3 och av någon oanad anledning såg vi american pie 2 haha och lina kunde hela storyn utantill... vi drack te :) under julen har jag förvandlats tillsammans med min familj till tedrickare av hög rang :P det finns te i mängder. vi dricker blad i vatten. det är ju det egentligen, med smak hmm ;P

tittade just igenom alla kort som vi har tagit de senaste fem åren (sedan vi skaffade digital kamera) eller de flesta och det finns massor från i år :) måste skriva en historia om året som gått efter nyår med en massa bilder :D

89127-32


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback