Nattfilosofi

Sitter och skrier med stephen på msn, diskuterar manligt och kvinnligt betende :P det är faktiskt ganska intressant. Jag menar varför spelar tjejer ofta svåra inför killen de är intresserade av; väntar med att svara på msn, väntar med att svara på sms, väntar med att visa vad de egentligen känner. Det känns som det finns något oskrivet som säger att tjejer inte får vara för på. Jag är sådan själv, så jag klagar inte men jag förstår inte varför. Kanske är det som stephen sa att vi behöver "spänning och mystery". Hur många har inte gjort slut för att de som de säger "har tappat gnistan" eller allting har blivit för vardagligt? Det bottnar väl också i att alla vill vara spännande, speciella, nytänkande, fräscha, mystiska som personer. Vi vill vara en person som alla vill vara med och alla vill vara.

Det får mig också att tänka på uttrycket "the grass is always greener on the other side" . Jag tror det är källan till det mesta av det onda som finns i oss. Ångest bland annat. Speciellt ångest. Hur många har inte haft ångest över att  andra människor har roligare än vi har det? att man hellre skulle vara någon annanstans? Att man inte gjorde något när man kunde? Vi tror alltid att det är bättre någon annanstans. Kan aldrig nöja oss med det som finns och det vi har. Det finns alltid mer. Å andra sidan har just det här väl också lett till att vi utvecklats, eller att världen har utvecklats. Teknologi, medicin, litteratur.. ja allt. För om vi hade nöjt oss från början hade vi inte börjat tänka på att göra allting bättre. Tänka på att det finns en plats som är bättre någonstans, det finns en man som är bättre för mig än den jag har nu, det finns andra människor som jag skulle träffa... och så vidare. Livet är ständigt sökande och kanske därför behöver man en religion för att ha något fast, något som man kan hålla tag i. Hmm

Nej tror jag ska sluta nu innan jag blir helt konstig :P kommer inte kunna sova i så fall...
Sov gott, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback