Mimosa sallad

Det åt jag för första gången idag, hade ingen aning om vad det var för något :P Alla diskussioner gick kring mimosa sallad och att alla hade ungefär likadana skor på avdelningen. Det var väl typ min arbetsdag. Ganska lugn och trevlig.

Vi diskuterade också  religion och  vilka problem det skapar.  Hur man kan säga att en religion ställer sig bakom  värderingen om att alla inte är lika värda? Det är helt oförståeligt. En del grupper säger att homosexualitet är en sjukdom, att handikappade inte är av samma värde som "friska" människor. Hur kan man värdera en människa utifrån sådana premisser? En av tjejerna som jobbade idag är frivillig på RFSL och enligt henne var det ofta personer som attackerade deras lokal och personal genom att kasta sten och ägg på dem. När de i somras delade ut kondomer på sommartorsdagarna var det ofta folk som kom fram och sa att de skulle brinna i helvetet, att deras liv var syndigt och äckligt osv. Hut fan tänker man om man kastar ut sig sådana saker?

När jag gick i högstadiet var det en tjej, förövrigt frikyrklig, som gjorde en lista som alla med hat mot homosexuella och som tyckte att det var en sjukdom skulle skriva på. Hälften av klassen skrev på. Jag vägrade. Det gör jag fortfarande när det är fråga om något liknande. Alla är lika värda. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig.

vill du också tjäna pengar på din blogg ?
genom att bli medlem på en länk på min blogg
får du pengar för att du annonserar åt dom.
något som är väldigt enkelt. jag blev medlem
för sju dagar sedan och har redan tjänat ihop
1700 kronor. så klicka dig in på min blogg , på
min sida står där en stor annons där det står ;
tjäna pengar ! där ska du klicka dig in och bli
medlem. detta är helt gratis. och har du frågor
som du vill ha svar på kan du alltid kontakta mig.

hoppas du får en bra helg :)

Postat av: Emil Rameau

hmm nog är det sjukt det där....
precis som du säger kan man knappast dömma ut någon pga fysisk, psykisk eller sexuell skillnad... om jag inte hade levt som jag lär hade jag garanterat konstaterat att det är de frikyrkliga som är lite vridna ;)

2008-02-17 @ 22:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback