Vad tänker alla på egentligen?

Eftersom jag åker tåg nästan varje dag, sitter bredvid okända människor hela tiden, betraktar dem, undrade jag imorse vad alla tänkte på. Vad gör man när man sitter fast på ett tåg i en dryg timma? Vad gör du?

På tåget imorse fanns alla typer: damen som har rethosta och just idag känner för att sprida sina baciller hej vilt, mannen som sover med öppen mun (väntade bara på snarkningarna), metro-läsaren (även jag ingår i den gruppen), musiklyssnaren, fönstertittaren osv. Det är ganska trevligt att åka tåg.

(haha vilken bra slutsats)

Kommentarer
Postat av: yah ziztah!

Jag brukar äta pressbyråns kanelbulle+kaffe, när jag ätit klart njuter jag av mättnadskänslan alternativt känner sug efter mer. Fast det visste du kanske redan.

2008-02-03 @ 22:22:54
Postat av: emil

Hmm känner igen det där, går igenom liknande saker varje dag på tunnelbanan till jobbet...
men i stockholm har vi några "typer" av resenärer som inte bör försummas.. tex handsfreebusinessman som
alltid är stressad och ser viktig ut.. de stela överklassdamerna som alltid tittar på en som att man kommer försöka stjäla deras Gucci Purse.. men framförallt lyser alla misfittade människor som ser ut att klä sig på ett sätt det egentligen inte vill, vara på väg till ett jobb det egentligen hatar för att sedan åka hem till ett place de egentligen avskyr, med sin närvaro...

2008-02-05 @ 16:25:41
Postat av: Anna

Det är sant, alla de människor med en otrolig utråkad och lite besviken min som ser ut att bara vilja teleportera sig någon annanstans...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback