spontan på gränsen till respektlös

Det känns som att det var längesedan man hade ett bestämt möte, träff, hangout med folk. Kan du komma ihåg senast du hörde "jamen då ses vi på tisdag vid fem och hyr en film!" ? Okej om det är en dejt, då har jag också det men annars sällan. Vad är det som har förändrats? Valet har blivit normen, vi ska ha så många val som möjligt, alltid kunna välja ut det bästa. Plocka russinen ur kakan liksom. Strunt samma om någon kommer i kläm.

Ringer man någon för att göra upp planer är kanske ett ord jag hatar att höra, men som ofta, riktigt ofta jag får höra. Jag vill inte att vi kanske ska gå och fika imorgon, kanske ska se en film, kanske ska... Det är inte svårt att bestämma sig, ja eller nej, gå tillbaka till fråga-chans-lappen du skrev i trean, fanns "kanske" med på den? Tror knappast det. Nu vill du ha flera möjligheter, en massa kansken som hänger i luften, somdu bara kan välja och vraka emellan.

Jag vill inte sitta och vänta på att bli utvald, vara en av dina kansken (vem vill det egentligen?). Ge mig ett ja eller ett nej, annars är det strunt samma. Raka svar det är respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback