Kalmar, popkollo, elgitarr, jobb och lite annat

happ, happ, har hänt en massa sedan senast :)
i fredags var det sista dagen på mitt jobb, det var lite ledsamt faktiskt, man får ju sina favoriter och när min favorittant började gråta och kramade mig flera gånger om och pussas började jag nästan gråta också. de är så söta och snälla allihopa ( eller ja det flesta iaf, inte gubben som sa att jag hade stora öron :P ) och just det chefen, en osocial tant som kommer upp till avdelningen utan att säga ett ord när jag hälsar på henne, hon bara ställer dit en liten blomma och går igen, sedan tar det fem minuter så ringer hon och pratar med magnus och ber honom hälsa mig att jag har varit en trevlig medarbetare. ja tack för den.

vicky förgyllde sedan min eftermiddag med shopping på olika barnavdelningar haha (jag hittade den randiga tröjan i kalmar btw :) ) kors köptes och det skulle behövas senare när vi får reda på att fladders är borta. jag vet inte om böner och minuter hjälpte, let me know if you've find him, vicky.

tre timmar tillbringades därefter på tåget till kalmar. där det inte inte hände ett piss. det enda var väl att jag fick sitta jämte ett gäng pajkar som tittade konstigt på mig... :S taxi till campingen och en natt i husbilen senare var jag redo att anträda den otroligt vackra staden kalmars gator. me like. det var tydligen kalmardagarna lr ngt för det var en massa folk. björnar sprang runt på gatorna och en kille försökte lura mig att ta en tidning :P
i vårt väldigt lyxiga kök i husbilen kokade vi till lunch tortellini i wokpanna haha och mitt under måltiden kör det in en buss med aik fans och parkerar bredvid oss och en ful kille trycker upp sitt ansikte mot fönstret och frågar om han får bajsa i vår husbil :P yeah right att du får lille man

jag och julia sov snyggt på bordet mellan kalmar och hultsfred. om kalmar var en överraskning till det bättre var hultsfred helt klart till det sämre. bonna-camping nummer 1. äckliga toaletter. äcklig dusch.
min klaustrofobi av husbilen började också komma så smått. hundhår överallt och små utrymmen, konstiga lukter...
kvällen förgylldes iaf av vårt egentliga mål med resan, popkollots avslutnings konsert  i camp. hultsfred. det var jättebra och elin - you rock :) gullbergs kaj paradis och my golden mobylette . riktigt coolt. jag skulle också vilja ha marit bergmans autograf i mina converse och umgås med henne i en vecka....:)

på söndagen lämnade vi hålan hultsfred och började åka hemmåt med stop i mariannelund en annan håla, det märkte man direkt när man klev in på konsum. gud vad folk stirrade på en och på byns gatukök, haha , ville därifrån på en gång...hann på detta korta stop med att köpa ett vykort till min favvo-tant :)

så det var min tur i småland,
mer av värde som har hänt är väl att jag i går införskaffade en alldeles egen elgitarr :D (jag har ont i mina fingrar idag...) det gör ont att skriva på tangentbordet haha så jag ska väl sluta snart...jo just edt jag och mamma har börjat våra hälsosamma liv idag, jag är hennes träningscoach :P kort köptes på friskis och pasta åts till middag, det här börjar bra :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Hultsfred i mitt hjärta :)

2006-08-18 @ 15:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback