That is just so you coming back when I've finally moved on

Det är lite överraskande att hon kunde skriva en så bra låt...
jag tror jag ska börja uppfattning  på tal om uppfattning så såg jag just en dokumentär om en muslimsk artist han hetter salman eller något liknande, men i alla fall så reste han runt i pakistan och frågade olika mullor och folk insatta i koranen varför musik var föbjudet enligt islam där men inte i resten av de 52 muslimska länerna i världen. På något sätt fick jag ont i magen när högt uppsatta män pratar om att musiken skadar ungdomen och att sång är fult. Hur kan man förbjuda något så elementärt och grundläggande som musik? Det är ju som att förbjuda någon att prata. Det som de sa är också väldigt motsägelsefullt när man tänker på som salman sa att de dagliga böneutropen är uppbyggda av en mollskala, alltså olika ackord. För att dra allt till sin spets, ska de då förbjuda sig själva att ropa ut böner fem gånger om dagen?
Snälla, varför inte repektera skillnaden som finns mellan olika människor och kulturer? De muslimska männen uttryckte också att de ville se en värld som domineras av islam och att alla europeer,amerikaner, latin-amerikaner; alla icke muslimer lever i synd. Samma tankar finns åt andra hållet i västvärlden. Varför bryr man sig ens om att försöka få över personer till sin religion? Om man har hittat något att tro på, där man känner sig hemma, säker och trygg så är det jättebra men låt det stanna där och acceptera att andra människor runt omkring kan vara av en annan åsikt.
Jag blir inte arg på någon annans åsikter men jag bli arg när man inte respekterar någons åsikt.

så, vara bara tvungen att skriva
annars så har det hänt alldeles för mycket - som vanligt
det är lov nu i alla fall och det är så skönt att det inte går att beskriva
och äntligen ska renoveringen av mitt rum bli av, har röjt ut alla möbler och så idag
imorgon ska förhoppningsvis färg inhandlas :)
var på dop idag också, min syssling döptes i någon bonnakyrka utanför svenljunga haha
men det var riktigt fint och hon var hur söt som helst - junie felicia leonora

fick en ny film att lägga på "ojoj jag lipar faktiskt till en film" listan idag - angel eyes

en sista tanke tagen ur mitt huvud denna söndag: det ska faktiskt bli riktigt roligt att se matchen på söndag...(oh my god jag har hamnat där jag trodde att jag aldrig skulle befinna mig - fotbollsträsket ;P ) 

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback