2006 - the year

januari 
  •     årets första månad började med jobb på ekohallen, pengar till englands resan tjänades i massor  
  •     Klockan 17.49 den sjunde januari inföll min 17:e födelsedag
  •    Jag upptäckte till min förskräckelse att mitt liv liknade Nancys (inte till punkt och pricka som tur var... :P )
  •     Min underbara syster fyllde 15 år.
 

Sång som beskriver denna månad:


I’m having trouble sleeping
I’m thinking of what you said
About the tears been shed

I’ve never dared to let
my feelings free 
(Saybia – Having trouble sleeping)

februari 
  •   Provade på att vara reklamfotograf med 4 bäckängs elever. Fick posa på en sandstrand J
  • Denna månad myntade elza och jag ”hey mister DJ” (vi har fortfarande inte framfört vår version i überkorta boleros :O )
  •  Anders är Erikas bitch
  • Dududu.... eye of the tiger .....dudududu hahaha 
  •  Inhandlade mina choko/khaki VANS :D
 

Månadens sång:

 
What if you should decide
That you don't want me there by your side.
That you don't want me there in your life. 
(Coldplay – What if) 

mars
 

§      Var och såg ett drömspel i göteborg

§      Grattis stevo :)

§      Var på make-up rådgivning och såg praktiskt taget ut som ett monster efteråt. Blä. Kollade på bilderna jag tog :P

§      Spelade på militärpalatzet ( haha det var då sebastian erbjöd mig skjuts haha)

§      Var i England. En av de bästa veckorna i mitt liv. Dissandet av klassen för vattenpipa baren, mina och xulis shoppingturer, festen på rummet :P, vandrarhemmet och lodisarna där, my secret admirer, ellen...russian girrlz out on the sctreets :P the queen wave (gosh I’m good at it)

 

Song of the month:


J'aime les notes au goût de miel
Dans le prénom de Raphaël
Je les murmure à mon réveil
Entre les plumes du sommeil 
(Carla Bruni - Raphaël) 

april
 

§      Firade Lisa på Kullaberg :) kommer ihåg att de spelade shakiras hips don’t lie hur många gånger som helst den kvällen och att jag bara såg två låtar som sebastian spelade haha

§      Elza fyllde 17 år. Grattis (i efterskott haha)

§      Hade första pip-kvällen hemma hos jossan

§      Överraskningsfest för elza vilket också innefattade breakdance och att charbel blev min blodsbroder hahaha stephen drog sönder mitt mobilsmycke haha vet inte varför jag kommer ihåg det när jag skulle svara i mobilen :P

§      Såg pingvinresan ( som var riktigt dålig), åt chockladbollar, köpte palestinasjal i göteborg :)

§      Var sur på en speciell mattias så jag spelade gitarr i två timmar för att lugna ner mig... haha det är kul i efterhand

§      Grattis malin och andrea :)

§      Ambjörnarps långpromenad och fest i visen

§      Kortege :)

 

Aprils sång:

 
Why won´t you help me understand,
Why I can´t keep my faith in love
Why won´t you lend me a helping hand,
I think I need a puch and a shove
Help me to understand why I need you so bad 
(Lisa Miskovsky – Joan of Arc) 

maj
 

§      Spelade på vänsterpartiets första maj tåg

§      Spelade på miljöpartiets kongress kan alltså sammanfatta med att månaden var politiskt färgad :P

§      Klockan 10.30 den 24 maj genomförde jag min oral commentary i svenska och det gick SUPERBRA :D

§      Hade hur många prov som helst och dog lite av det...

 

Månadens sång:

Looking back at sunsets on the Eastside
We lost track of the time
Dreams aren't what they used to be
Some things sat by so carelessly

Smile like you mean it
Smile like you mean it

(The Killers – Smile like you mean it)  

juni
 
         §      Group four project :)

§      Fick reda på att Tiger lou skulle spela på göteborgskalaset. Total lycka :D

§      Segelflyg med klassen. Vi brände nästan upp flygfältet..oops..

§      Åkte till Bollebygd och Sandared med Elin. Vi upptäckte att det inte finns en enda park i bollebygd och att man lätt kan gå vilse i sandared...haha

§      Åt på Oliven – utsökt

§      Fest i Baik stugan, tror om jag inte minns fel att vi låg på asfalten och tittade på stjärnorna hihi :P

§      Var på begravning

§      Maria hade fest i kinna.

§      Firade midsommar med Elza, jonas, charbel och kling. Badade bastu klockan 12 på natten :P

§      Var stadsmusikant i en vecka haha stadsmusikant citat nummer 1: ”det är ananas i pastasalladen, det är ananas i den är salladen eko, eko, eko...”

§      Den 29:e juni fick vi de fem sätena längst bak i bussen som förde mig, elza och lina till det underbara Italien. WOW . helt fantastiskt. Fotbolls vm, bad, sol, barer, shopping (olovlig höhö), eskilstuna och mariestad people, poolbråket, venedig....ojoj jag säger då det

 

Månadens sång (spelades varje dag i vårt hotellrum i Italien..):

 Can't touch this
Can’t touch this
Can't touch this (oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh)
Can’t touch this (oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh)
Can't touch this
My, my, my, my music hits me so hard
Makes me say oh my Lord
Thank you for blessing me
With a mind to rhyme and two hyped feet
Feels good when you know you're down
A superdope homeboy from the Oaktown
And I'm known as such
And this is a beat uh you can't touch (Can’t touch this)  

juli
 

             §    Kom hem från Italien

§      Började mitt sommarjobb på Agamemnon. Oh my oldies, haha saknar de lite…

§      Gick på sommartorsdagar

§      Festade i baik stugan med allt från tyskar till trevliga sandared/sjömarkenbor

§      Körde bil :O

§      Fick en mobil (pappa fick ryck när vi var i ullared)

  

Julis sång:

 You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel

(Bloodhound Gang – Discovery Channel)  

augusti
 
         §      Åkte husbil i småland för att komma Hultsfred (klaustrofobi av husbil)
            §      Såg Tiger Lou och Millencolin live :D LYCKA
            §      Sprang EM-loppet på rekord tid :D under en timma i tryckande hetta
            §      Köpte en elgitarr
            §      Gick på min första elfsborgsmatchen i hela mitt liv (spelade)
            §      Fick en 120 kg tant över mig 


Månadens sång:

 (SMK – SMK hittar munspelet)   

september
 

§      Fest hos jossan (och ja folk tryckte på min näsa)

§      Delade garderob

§      Såg stevos fotbollsmatch

§      Träffade och pratade med alexander chamberland :O :) och joinade grön ungdom

§      Min underbara syster fyllde 12 år :)

§      Gick på min andra fotbollsmatch i livet med stephen och niclas

§      Filmkväll

§      Håkan på liseberg. Underbart.

 

September sång (hade varit kul att skriva en låt med september haha men jag gillar inte henne så nej. ) :

 För du är det finaste jag vet
när allt annat här
är falskt och fel
och jag går bara ner migför det är så jag säger det
du är det finaste jag vet
(Håkan Hellström – Det är så jag säger det) 

oktober

§      Hamnade i ett kvadrat drama.

§      English Oral Commentary – CHECK!

§      För två år sedan hade jag svävat på moln

§      Höstlov

§      Renoverade mitt rum :)

 

oktober låt:

 this heart can't feel anymore it is just the beat like before
and anywhere it's too small for you, for you
this heart been broke for a year
this soul is acking from fear
but there is room there bed, I assure(Adam Heldring – Beat like before)

november

§      Morgonfest hos honey :) singstar premiär

§      5 november 2006 bevittnade anna,malin,stevo och niclas när ELFSBORG tog SM-GULD :D

§      Mariedal cup

§      Pride and prejudice

§      Upplevde den värsta tisdagen i mitt liv

§      Lärde mig spela biljard

§      Skolkatalogen kom (haha fjortis varning :P)

 

Månadens låt:

 Present for a presentation presented presently
There's no "I" in team, no me in us, no you in we (Hellogoodbye – Figures A & B)  
december 
             §    Överraskningsfest för Vicky
         §      kommunist ko

§      motorstopp på bilen à kaos och panik

§      ucas ansökning färdig

§      miljöpartiet kurs i göteborg

§      Teknis vs. Bäckäng

§      Byte av julklappar (pride and prejudice :D )

§      Julmys hos jossan

§      Julfirande

§      Nyår :)

 

December sång (kom och lyssna i biblioteket någon gång :P ):

 I really wanna start over again,
I know u wanna be my salvation,
The one that i can always depend,
I'll try to be strong, believe me,
I'm trying to move on,
It's complicated but understand me,
Cause I need time,
My heart is numb has no feeling,
So while im still healing,
Just try and have a little patience
(Take That – Patience)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback