Had a bad day?

Gårdagen kan sammanfattas med fem bokstäver: d å l i g
Allt som kunde gå fel gick fel...
Vaknade ganska tidigt och var hur seg som helst tänkte då att en dusch skulle hjälpa. Så jag pallrade mig ner till källaren och duschade, kom upp och tänkte jag skulle kolla mailen. La mig i sängen och somnade i badrock och turban... När jag vaknade var det femtio minuter tills bussen jag skulle ta för att hinna till polisen i tid och beställa ett nytt pass. Slängde på mig kläder, åkte in till stan och styrde mina steg mot polisstationen.

Väl där tar jag en kölapp, sätter mig i deras soffa och väntar. När det är en person före mig hör jag kassörskan säga "då blir det 400 kronor". Fan. Jag har inga pengar med mig. Ger min lapp till närmsta person och försvinner ut för att ta ut pengar. Går till högskolan, stoppar in mitt blanka bankkort. "Bankomaten kan tyvärr inte läsa ditt kort, kontakta din bank för mer information och hjälp". Jag får panik för att någon har skimmat mitt kort. Springer till torget för att prova deras automat - och det funkar! peew Går då tillbaka till polisen för att äntligen beställa passet och allt går bra. På vägen hem upptäcker jag att hundra spänn har försvunnit. Suck. Har ingen aning om vart jag har gjort av dem... för att avsluta historien blev jag klämd av dörrarna på bussen när jag skulle gå av.

Nu ska jag och julia snart åka till stan, ska gå till telenor och fråga varför mobilen inte funkade i danmark :/ usch jag orkar inte med telenor borås en gång till... sedan ska vi kolla rean och kanske fika lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback