Är du/jag fortfarande arg(a)?

Hej, de va ju ett tag sen
600 dagar men vem räknar precis.
Och jag tänkte jag skulle höra av
mig och säga att allt är fint.
Jag har träffat en annan nu
han behandlar mig bra
jag går och nynnar hela tiden.
Och jag har färgat håret och
jag har fått pollen allergi och
är du (och jag) fortfarnade arg?

Pappa (Farfar) var på sjukhus,
han klarade sig bra
men han är mycket smalare nu.
Katten fick fyra fina ungar (Kaniner fick vi flera)
tre av dom dog och den fjärde
heter Sam.
Jag lärde mig spelar munspel (gitarr),
jag fick tid över över när du försvann.

Är du (och jag) fortfarande arg?
Är du (och jag) fortfarande arg?
Kan du fortfarande läsa mig?
Jag brukade skrika, och gråta och spy.
Men de fanns dar
jag minns dom än,
dom bästa någonsin.
Är du (jag) fortfarande arg?

Jag såg Kjell Höglund (Florence),
jag önskar jag var han.
Jag gick dit ensam.
Anna som sett dig på stan
hon sa du såg glad ut och hade ny frisyr.
Hon sa den klädde dig.
Och jag, jag nynnar mycket,
men jag sjunger knappt längre.
och är du (jag) fortfarande arg?
Är du fortfarande trött?
Önskar du (jag) fortfarande att vi aldrig hade mötts?

Nej det har jag aldirg gjort. Bara när du gjorde mig alltför illa.

Som Elza sa Annika kan verkligen sätta ord på känslor. Hon tar orden ur munnen på mig. Jag har tillochmed fått pollenallergi.

Kommentarer
Postat av: Emil

Ja den är så fin, och ett bra sätt att fråga...

2007-06-25 @ 01:21:57
Postat av: Anna

jo, det är inte så ofta man vågar sätta sina egna ord till sina känslor och då är en låttext det bästa sättet att förklara saker och ting på...

2007-06-28 @ 17:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback