Lite motsägande...(?)

Hela samhället är just nu väldigt miljömedvetet, certifikat delas ut till kommuner som är ekologiska till höger och vänster, alla komposterar och sopsorterar, köper ekologiska kläder och så vidare. Det är hur bra som helst, jag är ju själv miljöpartist och tycker att miljön är viktig men min stora fråga är: Varför följer inte kollektivtrafiken också med? Nu när 2007 blev 2008 höjde västtrafik sina priser på enkelbiljetter med 25%. Att åka hemifrån mig till stan kostar 25 spänn. Tjugofem spänn! Just nu har jag fört över pengar för att betala mitt busskort, ettusen-femton kronor för att kunna åka fram och tillbaka till Göteborg. Förstår de inte att folks intresse för att åka kollektiv minskar om det kostar mer? Pensionärer får nu åka gratis mellan vissa tidpunkter på stora staden i väst men glömde de studenterna och ungdomarna? ...

Kommentarer
Postat av: Emil Rameau

Så sant, det är som ett slag i ansiktet om man vill ta tåget hem till familjen över helgen och det går på 300 spänn t&r.. fyfan helt värdelöst, det borde vara högsta prio att sanktionera kollektivtraffiken för ett renare samhälle, a & o liksom, men nejnej, "åk grönt" " spara på miljön" etc känns inbland bara som ett utnyttjat affärskoncept för att de ska dra in pengar... men så är det ju iofs i hela samhället, alla företag försöker sko sig på miljötrenden.. min reaktion blir att köpa en flaska vatten extra för att visa att deras propaganda inte funkar på mig..

2008-02-11 @ 12:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback