I Mexico...

HIttade det här i BT imorse:

Välkommen segregation
. I Mexicos huvudstad har försök med stadsbussar reserverade för kvinnor inletts. "Det är så mycket trevligare att resa med kvinnor", tycker Alejandra Lugo, 58, trött på tafsande, närgångna manliga medresenärer. I stadens tunnelbana är redan tidigare de tre första vagnarna reserverade för kvinnor i rusningstid. Om det inte vore så "kan en kvinna kliva på tunnelbanan som oskuld och vara gravid vid avstigningen", skojar Linda Perez, 21. Enligt myndigheterna inträffade förra året 14 procent av anmälda våldtäkter och trakasserier just inom kollektivtrafiken. (TT-AFP)

Vet inte om jag skall skratta eller gråta... det är helt sjukt. Vem trodde att man skulle vara rädd för att åka tunnelbana eller buss, jag är mer rädd för att bli påhoppad på stan eller i en park. Kan inte heller låta bli att undra hur männen tänker - åhhh på väg till jobbet måste jag tafsa på lite rumpor och bröst annars kan jag inte klara av dagen. Nej usch. Det är hemskt att det ens ska behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback