Vintern rasat ut...

För omväxlings skull drog jag till Göteborg på Valborg i år för att hänga med Anna. Ett mycket bra val visade det sig, då Teknis kortege enligt Johan var ganska kass och att det inte var alls mycket folk i stan. Stor skillnad mot Göteborg då, packat med folk och annat. Vasagatan blev vår plats där vi trängdes med tanter, hårdrockare med läppstift utsmetat i halva ansiktet och ett gäng fjortisar som skrek ROSA så fort de såg någon med rosa på sig. Väntan blev lång, en kortege startar aldrig i tid, dock upptäckte vi att ett stånd med sådana där godisslangar hade ställt sig bakom oss så i vår ennui inhandlade vi en hallonslang som åts på traditionellt lady&lufsen vis haha. Kortegen var riktigt bra. Efter 47 bidrag drog vi mot Slottskogen där kärlek uppstod mellan oss och ett salsa-reggae band. Det var bland det bästa jag hört på länge. Vi hörde rykten som sa att det skulle bli någon slags häxdans när majbrasan skulle tändas och efter att ha sprungit på Mathilda och hennes vän fick vi det hela bekräftat. På två led med sjukt långa facklor kommer häxor,  trummvirvel spelas såklart, galna barn som skriker att de vill se och sedan en sjuhelvetes stor eld. Kvällen avslutades på café i linné (rim! haha) och jag kände mig ganska glad över att inte ha supit bort årets Valborgsmässoafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback