bonjour tristesse

Idag slog det mig hur det är att vara arbetslös, och att jag inte skulle klara av att vara det. Mer än i två dagar max. Det är skönt att vara ledig, ja, men inte konstant sedan den 13 augusti och knappt en månad framöver. Jag har redan hunnit göra allt jag vill så nu fyller jag dagarna med annat. Hemmafru-stuff. Det har varit vattenjympa i badhuset där medelåldern var 30+. Det var att jobba mitt första nattpass i helgen. Köra fadern till Göteborg. Gå till tandläkaren. Gå långa promenader. Laga lasagne för att det tar så förbannat lång tid.

Tacka gud för att friskis lät en träna gratis förra veckan. Jag kunde träna bort min rastlöshet och tristess. Det blev fyra pass på en vecka, jag som annars brukar få dra i mig själv för att komma ut på en löp/promenadrunda två gånger i veckan. Ni fattar. Så nu ska det dödas ännu lite mer tid med en trevlig långpromenad i mitt kära hood. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback